Koňská stříkačka

Začátkem roku 1893 se vyjednává s obcí přestavlckou o přenechání starší stříkačky „za mírných podmínek“, ale už v červnu má sbor stříkačku novou za 611 zl. 60 kr. Peníze byly získány z různých příspěvků (od obce – 45 zl., od „Jeho Jasnosti knížete pána“ 20 zl.), od dvou pojišťoven, ale také z půjček ze záložny i od členů. Stříkačku dodala osvědčená „c.k. privilegovaná továrna na stříkačky, čerpadla a hasičské náčiní R. A. Smekal“ z Prahy Smíchova, která získala na zemské výstavě 1891 čestný státní diplom. Od ní již v r. 1892 mnohé hasičské potřeby a nářadí byly sborem zakoupeny.

Nová stříkačka byla čtyřkolová s měděným větrníkem a regulátorem, s dvěma mosaznými cylindry 110 mm v průměru, s dvěma písty kovovými, jednoproudní, s jedním kohoutem, pro naplnění a spuštění vody, železnou pákou, pak: patentní přístroj proti zamrznutí klapek s tekutinou, obloukový závěr kůželů, přední sedadlo polštářované, ztužená páka, 1 pochodeň na petrolej, nápis na stříkačku „Zakoupeno sborem dobrovolných hasičů ve Vranově 1893“.

S příslušenstvím 4m spirálních savic pryžových, chránícíšňůrou omotané, s 2 šroubeními o 2 dílech, 100 m konopných hadic v 5 dílech s pěti šroubeními vídeňského normálu, 2 m o 1 díle příruční hadice s 1 šroubením, 1 koncová roura, 3 hubice, 1 měděný rákosem opletený koš sací se zámyčkou zpáteční, rozličné klíče, 2 kladiva, 1 konévka na olej a 1 smyčka s karabinkou ku savici.

 Konka 1Konka 2Konka 3

 

 

Praga RN

Na automobilovém podvozku je provedena nástavba umožňující přepravu úplného hasičského družstva a příslušenství, potřebného k zásahu. Nástavba je rozdělena na kabinu a prostory pro uložení příslušenství. Všechny tyto prostory jsou zakryty karoserií a vozidlo tvoří kompaktní celek. V kabině automobilu jsou sedadla s čalouněnými opěradly. Pod sedadly je úložný prostor, kde jsou uloženy např. helmy, pásky a atd. Kabina má dvoje dveře se spouštěcími okny z každé strany kabiny, umožňující snadné vystupování a nastupování. Zadní stěna vozidla je opatřena sklopnými stupačkami pro výstup na střechu vozidla. Ta je ohrazena a upravena pro uložení příslušenství, které se pro své Rozměry nevejde do nástavby.

Praga 1Praga 2Praga 3Praga 4Praga 5Praga 6Praga 7Praga 8Praga 9Praga 10Praga 11Praga 12Praga 13Praga 14Praga 15Praga 16Praga 17Praga 18Praga 19Praga 20Praga 21Praga 22Praga 23Praga 24Praga 25Praga 26Praga 27Praga 28Praga 29

Dílenská příručka PRAGA RN a RND

Výrobce Podvozek Praga
Rozměry Délka 8 600 mm
Šířka 2 100 mm
Výška 2 600 mm
Světlost 250 mm
Rozvor 2 680 mm
Rozchod 1 580 mm
Hmotnost Pohotovostní 4 210 kg
Užitečná 2 000 kg
Celková 6 200 kg
Ostatní technické údaje Posádka 9 osob
Maximální rychlost 80 km/h
Základní spotřeba paliva 26 l/100 km